Voi että kun on hulinaa, meinaan täällä meidän pihalla. Tuolla ihmisten asumuksen kimpussa on ainakin sata miestä (olen kyllä hiukan huono laskemaan), osa niistä kiipeilee pitkin kattoja, taitavatkin olla apinoita... Olen tässä koko päivän herkeämättä seurannut kuinka talon vanha tiilikatto kerättiin pois ja sitten aivan kamalaa, ne miehet sahasivat kattoon suuren aukon. Meikäläisen logiikalla semmosesta kyllä sataa sisään sateen sattuessa. Äiti kyllä kertoi, että siihen aukon kohdalle rakennetaan uutta tilalle, joku erkkeri ja parveke, tai jotain. Toivottavasti tekevät sitten kans. Ne on kovasti korjaillut ja rakentanut lisääkin tuohon ihmisten taloon, toivottavasti se joskus valmistuu, meinaan huomaan että tolta Äitiltä joskus aina nousee savua korvista...  se on ressiä!

Eilen ehdittiin tehdä vähän hommiakin, Äiti valjasteli minut ja sitten läksimme siitä aivan kaksin lenkille, ei tarvittu mitään taluttajia. Ja ihan oikeesti voi sanoa, että käymme kaksin lenkillä sillä ei se Äiti minun kärryissä istu vaan kävelee siellä kärryjen takana ja ohjastelee sieltä. Kyllä minä sen varmasti jaksaisin jo vetääkin, mutta pikkuhiljaa kuulemma. Yöllä oli sen verran kova pakkanen, että tie oli muuttunut vähän kovaksi ja koppuraksi. Siinä ei ollut kiva kävellä. Onneksi mentiinkin sellaiselle metsälenkille jossa oli ruohoinen ja pehmeä pohja, oikein mukava oli siellä kävellä. Heinäpellollakin tehtiin pieni lenkki, se ei kyllä ollut mukavaa, kun en voinut syödä. Valjaisiini kuulu nimittäin sellainen sekkikin...

Tallissa kun vietän yöt niin olen tutustunut paremmin tuohon meidän tallikissaan, hänen nimensä on Tommi. Häneltä olen kuullut paljon asioita ja juttuja muista hevosista ja sellaisistakin hevosista joita täällä ei enää ole. Täällä on kuulemma ollut ennenkin poneja ja kerran yksi iso hevonen oli potkaissut sitä Tommia tuossa tallin ovella. Ei kovin mukavaa, sovittiinkin että minä en kyllä kissaa potkaise ja hän lupasi napata kaikki hiiret ja rotat tallista, etteivät ne häiritse uniani. Muutenkin se kissa on oikein mukava kaveri, se kun ei himoitse näitä mun ruokiani. Meillä on ihan eri menyyt...